dissabte, 22 d’octubre del 2011

LA COMPOSICIÓ DEL TEXT: PLANIFICACIÓ, COMPOSICIÓ I REVISIÓ


El passat divendres, dia 21 de Octubre vam iniciar la classe treballant el següent embarbussament


“Una gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica, va tenir sis fills xics, tics, mics, camacurts i ballarics. Si la gallina no hagués estat xica, tica, mica, camacurta i ballarica, els seus fills no haurien estat xics, tics, mics, camacurts i ballarics.”
Vam treballar tècniques per memoritzar-lo. 
  • Cal seleccionar un seguit de paraules que es repeteixen durant tot el temps
  • Aprendre-les 
  • dedicar-nos a l'ordre en que apareixen i a la frase que acompanyen.



Desprès, vam veure un tros d’un programa del canal 33 sobre un homenatge al poeta Miquel Martí i Pol, on em pogut diferenciar tres  maneres de recitar un poema, en un vídeo dedicat al primer aniversari de la seva mort.


  •  Recitació teatral  
Interpretació un tant sobre actuada, poc natural.
  • Recitar des del cor 
El poema està tan interioritzat que surt de l'ànima, interpretar-lo amb molt sentiment.
  • Recitació llegida  
Una recitació llegida, on no s’expressa  sentiment solament es té en conte les pauses.


Cal tenir en compte:
Quan es fa una lectura en veu alta, és una lectura per als altres. Per tant el que llegeix ha de tenir present que qui escolta ha de fer un procés  de reconstrucció de la imatge per assimilar el contingut del text.
  • Després de les comes és recomanable esperar tres segons.  
  • Després del punt és recomanable esperar cinc segons.


També hem treballat a classe la composició del text.
A continuació us  faré cinc cèntims de tot els que es va parlar a classe i d'alguns punts que cal tenir en compte per a la elaboració d'un text.
 


COMPOSICIÓ DEL TEXT






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada