dissabte, 5 de novembre del 2011

COMUNICACIÓ AUDIOVISUAL, ELS ANUNCIS: TEXTOS ARGUMENTATIUS PER EXCEL·LÈNCIA

El Divendres dia 4 de Novembre vam treballar la comunicació dels anuncis publicitaris.

Podem dir que els anuncis de televisió són textos argumentatius per excel·lència ja que volen convèncer costi el que costi.

A continuació us ensenyo un parell d'anuncis que vam analitzar a la classe de COED:

El primer tracta d'un cotxe que ens aporta la felicitat per sobre de la família, el amics, el benestar en general. Ens fan creure que a través del automòbil obtindrem la felicitat absoluta.


Els anuncis publicitaris de cotxes associen tenir èxit amb l'automòbil, transmetent confiança a l'audiència a través de missatges subliminars.


El següent anunci tracta d'una família que per poder estar tots junts necessiten comprar-se el cotxe que ens ofereix Seat, de cap altra manera la família podria ser feliç si no fos per aquest  automòbil


En aquest cas podem comprovar que posa en joc els valors de la família, s'aprofita dels sentiments que desperten els éssers més estimats.

A part d'aquest dos anuncis també vam visualitzar un altre de la marca Galeries, de roba per a nens.
Veiem que utilitzen diferents efectes per anar afavorint el producte que volen ressaltar, per exemple: la llum va guanyant color, amb la càmera lenta aconsegueixen potenciar allò que més els interessa... Tot  i  així podem apreciar que també accentuen comportaments no gairé adequats per donar exemple, veiem nens estirant dels cabells als companys, empenyen als demés...

També hem analitzat  un anunci de colònia: Barbie en el que podem veure com un nen abandona el seu gos, fins a les hores el seu millor amic,  per anar amb una nena que utilitza aquest perfum.
Ens fa pensar que juga amb valors de respecte, lleialtat, compromís... per convèncer de la qualitat del producte.


Conclusió:

Les agències publicitàries són capaces de passar per sobre de qualsevol valor o principi moral per així aconseguir cridar l'atenció i assolir el seu objectiu principal que és vendre el seu producte o servei.
Tot i així els espectadors, ben lluny de rebutjar aquests actes cauen en la tentació i acaben consumint els productes.

A continuació us diexo un vídeo amb els anuncis més vistos i impactants. 



Per tant podem dir que d'altra banda també podem trobar anuncis amb un esperit totalment positiu que mostra rebuig cap a comportaments autodestructius o de maltractament,  amb la intenció de  conscienciar a la gent sobre aquestes  actituds negatives, amb el propòsit d'acabar amb aquestes situacions.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada