El passat divendres, dia 21 de Octubre vam iniciar la classe treballant el següent embarbussament
“Una
gallina xica, tica, mica, camacurta i ballarica, va tenir sis fills
xics, tics, mics, camacurts i ballarics. Si la gallina no hagués estat
xica, tica, mica, camacurta i ballarica, els seus fills no haurien estat
xics, tics, mics, camacurts i ballarics.”
Vam treballar tècniques per memoritzar-lo.
- Cal seleccionar un seguit de paraules que es repeteixen durant tot el temps
- Aprendre-les
- dedicar-nos a l'ordre en que apareixen i a la frase que acompanyen.
Desprès, vam veure un tros d’un programa del canal 33 sobre un homenatge al poeta
Miquel Martí i Pol, on em pogut diferenciar tres maneres de
recitar un poema, en un vídeo dedicat al primer aniversari de la seva mort.
- Recitació teatral
- Recitar des del cor
- Recitació llegida
Cal tenir en compte:
Quan es fa una lectura en veu alta, és una lectura per als altres. Per tant el que llegeix ha de tenir present que qui escolta ha de fer un procés de reconstrucció de la imatge per assimilar el contingut del text.
- Després de les comes és recomanable esperar tres segons.
- Després del punt és recomanable esperar cinc segons.
També hem treballat a classe la composició del text.
A continuació us faré cinc cèntims de tot els que es va parlar a classe i d'alguns punts que cal tenir en compte per a la elaboració d'un text.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada